A huge Store of Online such as Tips on Graphic Design,Outsourcing, Freelancing,Islamism,news portal,entertainment,sports and all others.

এই ব্লগটি সন্ধান করুন

This is default featured slide 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

রবিবার, ২৩ জুলাই, ২০১৭

কালজয়ি কায়েদ




পর্বঃ৩

হুজুর রহ. যে শুধু তার কর্ম ও নীতির মধ্যেই অমর হয়ে আছেন তা নয়, এই মহাপুরুষ  তার অনুপম আখলাক ,আদর্শ ও বুজুর্গীর মাধ্যমে জাতি ধর্ম নির্বিশেষে সকল মানুষের হৃদয়ের কত গভীরে স্থান করে নিয়েছিলেন এর প্রকৃষ্ট প্রমান মেলে  তার জানাযায়.ঢাকার বিভিন্ন দৈনিকের ভাষায়, হুজুর রহ.- এর জানাযায় অংশগ্রহন কারী মানুষের সংখ্যা ছিল প্রায় পাচঁ লক্ষাধিক.বহু জাতিয় পত্রিকার ভাষ্যমতে,সেদিন ১০ বর্গমাইল এলাকা জুড়ে রাস্তাঘাট জনতার ভীরে অচল হয়ে পরেছিল. হুজুর রহ. শুধু মুসলিমদেরই প্রিয় ভাজন ছিলেন না .অমুসলিমরাও তার সাহচর্যে হয়েছেন অনুরক্ত ও ভক্ত.

জাতি ধর্ম নির্বিশেষে সর্বশ্রেনির মানুষই হুজুর  রহ.এর কাছে আসতেন;পরম আস্থার সাথে দুঃখ-দুর্দশা,সমস্যার কথা বলতেন.হুজুরের কাছে সত্য গোপন করা যায় না.মিথ্যা বলে পার পাওয়া যায় না.হুজুরের মুখনিশ্রিত কথায়,পবিত্র হাতের ছোয়ায়,চোখের দৃষ্টির অলৌকিকতায় এমন পরিস্থিতির সৃষ্টি হয়েছিল  যে, সকাল সন্ধা  শত শত মানুষের ভীড় লেগেই থাকত. গনমানুষের মুক্তির এক অলৌকিক আবাস গৃহ ছিল হুজুর রহ. এর খানকা.খানকা ঘেষে মেহমান খানার কামরায় হুজুর সাধারনত উপস্থত  সকলকে নিয়েই খেতে বসতেন. সকলে যা খেতেন হুজুর ও তাই খেতেন. নিজের জন্য আলাদা কিছু কিংবা উপস্থির মধ্যে গন্যমান্যদের আলাদা কিছু  তিনি ভাবতেই পারতেন না.খাবার সময় প্রায়ই দেখা যেত , দু-চার জনের খানা দিয়ে বিশ-ত্রিশ জনের তৃপ্তির সাথে খাওয়ার ঘটনা প্রায়ই ঘটত.এ ধরনের ঘটনায় মেহমানবৃন্দ যেমন হতবাগ হতেন;তেমনি দরবারে এসে  একটি কলা কিংবা দুই কোয়া কমলা উপস্খিত সকলের মধ্যে বন্টন করার রীতি দেখে অনেকেই আপ্লুত হয়েছেন,সাম্য মৈত্রীর দীক্ষা পেয়েছেন নতুন  করে.একটি বাতি যেমন হাজার বাতি জ্বালাতে পারে, হুজুর রহ. ছিলেন তেমনি এক বাতি যার সংস্পর্শে পথহারা মানুষ পেয়েছেন পথের দিশারি. মূলত হুজুর রহ. ছিলেন  এমন এক  পরশ পাথর,মাটিও খাটি হয়েছে যার ছোঁয়ায়.

চলবে………………….
Share:

শনিবার, ২২ জুলাই, ২০১৭

downlode best islamic books

http://www.banglakitab.com
Share:

কালজয়ি কায়েদ




পর্বঃ2
বিগত শতাব্দির শেষ ৯ টি দশক এবং চলমান শতাব্দির প্রারম্ভর কাল, কালজয়ি এই ইনসানে কামেলের অলৌকিক জীবনের সাক্ষী হয়ে আছে. সেই বাল্য বয়সেই জীবের প্রতি দয়া,সুদের বিনিময়ে ধার গ্রহনে অস্বীকৃতি,বড় মা’ অভিহিত প্রতিপালনকারিনীকে দেখা বর্জন সহ তার থেকে প্রকাশ পেতে বেলায়েতের বহু আলামত.ব্যাক্তিগত,পারিবারিক ও সামাজিক জীবন সহ জীবনের প্রত্যেক ব্যাপারেই ইসলামী জিন্দেগীর পূর্ন অনুসরন ছিল তার স্বভাবগত বৈশিষ্ট.চিশতিয়া,কাদেরিয়া,নকশবন্দয়া,মুজাদ্দেদিয়া তরিকায় কামেল এই মহান মনীষী স্বীয় মুর্শিদের নিকট যেমন পরম সে্নহভাজন ছিলেন,ঠিক তেমনি যু্েশ্রষ্ঠ বিশ্ব বরেন্য কতিপয় মাশায়েখে এজামের সহাচর্য ও খেলাফত লাভে ধন্য হয়েছিলেন.এ এক এমন মানুষ যাকে জীবনে একটি মুস্তাহাবও খেলাফ করতে কেউ দেখেনি.স্ত্রী পুত্র পরিজন ,আত্মীয়- স্বজন,পাড়া প্রতিবেশিএবং মুসলিম অমুসলিম  নির্বিশেষে মানুষের হক মানবাধিকার প্রতিষ্ঠায় তার দৃষ্ঠান্ত যুগে বিরল. বিনস্ময়কর এই মহান সাধকের গোটা জীবনই বিশ্ব মানবের জন্য অনুসরনিয় পথ প্রদর্শক. জাতি ধর্ম নির্বিশেষে সকল মানুষের জন্য আল্লাহ তায়ালা এই মহান সাধককে গড়ে তুলেছিলেন বলেই নিজ বুজুর্গিকে তিনি যতই লুকানোর চেষ্টা  করেছেন, আল্লাহ তায়ালা ততই  তাকে বিশ্ব মানবের সামনে প্রকাশ করে দিয়েছেন একের পর এক অলৌকিক ঘটনার( কারামতের) মাধ্যমে. বিশেষ করে  জযবা কালীন সময়ে অবলীলাক্রমে তার কাছ থেকে যে সকল কারামত সমূহ প্রকাশ পেত, তা গোপন করার সুযোগ থাকত না.আত্মপ্রচার বিমুখ এই মহামানবের  অগনিত কারামত লাখো কোটি মানুষকে যেভাবে তার জীবদ্দশায় বিস্মিত ও হতবাগ করেছে, ঠিক সেই ভাবে বিস্মিত ও হতবাগ করেছে তার ইন্তিকালের পরও…..

চলবে…
Share:

বুধবার, ১৯ জুলাই, ২০১৭

কালজয়ী কায়েদ

পর্ব:১


শতাব্দী কাপানো ব্যাক্তিত্ব নিয়ে যারা আবির্ভূত হন, যারা গনমানুষকে মুগ্ধ করেন আখলাক ও আদর্শ দিয়ে,সে সব কালজয়ি মহাপুরুষদের ‍উত্তরসূরী-হাদিয়ে জামান, দার্শনিক ও সমাজ সংস্কারক,প্রখ্যাত আলেমেদ্বীন,ইনসানে কামেল, পীর ও মূশিদ,শতাব্দির বিস্ময়,মানবতার বন্ধু,সাম্প্রদায়িক সম্প্রীতির মূর্ত প্রতীক,মাদার জাত ওলী হযরত মাওলানা মুহম্মদ আযীযুর রহমান নেছারাবাদী কায়েদ
ছাহেব হুজুর রহ. ১৯১১ খৃষ্টাব্দের এক শুভক্ষনে ঝালকাঠী জেলার নেছারাবাদ (ত্ংকালীন বাসন্ডা) গ্রামে জন্ম গ্রহন করেন.ক্ষণজন্মা এই ওলী অলৌকিকতার কারামতের পূর্ণ দীর্ঘ হায়াত অতিবাহিত করে, অবশেষে রফীকুল আলার কাছে চলে গেছেন বিগত ২৮ এপ্রিল ২০০৮ সোমবার সকাল ৭ টা ১৫ মিনিটে(ইন্নালিল্লাহি ওয়া ইন্না ইলাইহি রাজিউন) হুজুর রহ. চোখের আরাল হলেও হৃদয়ের আরাল হননি.
চলবে.......
Share:

মঙ্গলবার, ১৮ জুলাই, ২০১৭

graphic design

today make it..


Share:

সোমবার, ১৭ জুলাই, ২০১৭

ইন্টারনেটে আয় PTC


যারা ইন্টারনেট ব্যবহার করে সহজে আয় করতে চান তাদের কাছে পিটিসি অত্যন্ত আকর্ষনীয় বিষয়।  নির্দিষ্ট ওয়েবসাইট ওপেন করবেন, নির্দিস্ট লিংকে ক্লিক করবেন। আপনার একাউন্টে টাকা জমা হতে থাকবে।

প্রথম কথা, ক্লিক করলে আপনাকে টাকা দেবে কেন ? কে দেবে ?
বর্তমান বিশ্ব চলে বিজ্ঞাপনের জোরে।এরই মধ্যে ছাপানো বিজ্ঞাপনকে ছাড়িয়ে গেছে ইন্টারনেট বিজ্ঞাপন। সব ধরনের কেনাকাটা করা যায় ইন্টারনেট ব্যবহার করেই, কাজেই সেই বিবেচনায় ইন্টারনেট বিজ্ঞাপন সুবিধেজনক।
এখানেও রয়েছে প্রতিযোগিতা। আপনি কোন একটি বিষয়ে বিজ্ঞাপন দিলেন গুগলের মাধ্যমে, আরেকজনও দিল একই বিষয়ের বিজ্ঞাপন। গুগলের সার্চলিষ্টে কোনটি প্রাধান্য পাবে ?
গুগলের ফর্মুলা অনুযায়ী যে সাইট মানুষ বেশি ব্যবহার করে সেই সাইট। আর এখানেই ক্লিক করার বিষয়টি গুরুত্ব পায়।
কোন বিশেষ সাইটে যদি ভিজিটর বেশি যায় তাহলে তারা পাবে। আর যার ভাগ্যে সেটা ঘটে না সে ভাড়া করা মানুষ দিয়ে তার লিংকে ক্লিক করিয়ে নিতে পারে। আপনি যখন পিটিসি লিংকে ক্লিক করবেন তখন আপনি সেই ভাড়াকরা ক্লিককারী। প্রতি ক্লিকের জন্য পেতে পারেন কয়েক সেন্ট থেকে কয়েক ডলার পর্যন্ত। যত বেশি ক্লিক তত বেশি টাকা।
এজন্য আপনাকে যা করতে হয় তা হচ্ছে, পিটিসি সেবা দেয় এমন কোন সাইটে গিয়ে তাদের ফরম পুরন করে সদস্য হওয়া। সদস্য হলে আপনি একটি একাউন্ট নাম এবং পাশওয়ার্ড পাবেন।
কাজ করার জন্য নিজের একাউন্টে ঢুকতে হবে। বিভিন্ন সাইটের কাজ করার পদ্ধতিতে কিছুটা ভিন্নতা থাকতে পারে তবে মুল পদ্ধতি মোটামুটি একইরকম। আপনি সেখানে এড দেখতে পাবেন যেখানে। এগুলিতেই আপনাকে ক্লিক করতে হবে। ক্লিক করার জন্য কয়েক সেকেন্ড সময় পাবেন (ধরুন ৩০ সেকেন্ড)। ক্লিক করার পর কয়েক সেকেন্ড অপেক্ষা করতে হবে, ক্লিক কনফার্ম মেসেজ না পাওয়া পর্যন্ত। 
কতগুলি ক্লিক করার সুযোগ পাবেন সেটা নির্দিস্ট করা থাকবে এবং নির্ভর করবে তাদের ওপর। ক্লিক করার কোটা শেষ হলে আপনার হিসেব জেনে নিতে পারেন সেখান থেকেই।
আপনি টাকা কিভাবে পাবেন সেটা আপনাকেই ঠিক করে দিতে হবে। পে-পল এর মত কোন সার্ভিসের একাউন্ট করে সেটা ব্যবহার করতে পারেন। এবিষয়ে অন্যযায়গায় লেখা হয়েছে।
মোটামুটি এটাই নিয়ম। এবারে সবচেয়ে গুরুত্বপুর্ন প্রশ্ন, এধরনের সাইটের ঠিকানা কি ?
সাইট আপনাকেই খুজে নিতে হবে গুগল সার্চ করে। কারন অনেকগুলি। অনেক সময়ই এধরনের সাইট কিছুদিন পর উধাও হয়ে যায়, সার্ভিস বন্ধ করে দেয় (তারাও অন্যের ওপর নির্ভরশীল), এমনকি আপনার নামে টাকা জমা হওয়ার পর সেটা না পাওয়ার ঘটনা ঘটার অভিযোগও রয়েছে।
একথা ঠিক, এই পদ্ধতিতে অনেকে আয় করেছেন, করছেন। যদি এপথে আয় করতেই চান তাহলে নির্দিষ্ট সাইট খুজে বের করার মত সামান্য কাজটুকু করবেন না কেন ? সুবিধেমত একটি সাইট পেলে যখন দিনে কয়েক মিনিট সময় ব্যয় করে বাংলাদেশি টাকায় হাজার টাকা পর্যন্ত আয় করা যায়।
এই মুহুর্তেই আয় শুরু করতে পারেন নির্ভরযোগ্য সাইট থেকে..
http://www.clixsense.com/?9852688https://www.neobux.com/?r=RAFIQ707
Share:

MAULANA ABUL HASAN ALI NADWI:1

 B I R T H :
#6th Muharram-ul-haram 1333 Hijri (1914A.D.) At Daira -e- Shah Alamullah, Takiya Kalan, Rae Barely,
EDUCATION:

# His mother started his education with the Holy Quran, which was followed by regular Arabic and Urdu Education.

# His father Hakeem Sayyid AbdulHai died in 1341 Hijri (1923 A.D.) when his age was a little more than 9 years. The responsibility of his upbringing and education fell on his mother and his elder brother Mawlana Hakim Dr. Sayid Abdul Ali who was himself studying at that time in a Medical college after completing his education at "Darul Uloom Nadwatul Ulama and Darul Uloom Deoband"
 
# Started learning Arabic from Allama Khaleel Arab Ansari Yamani, and in fact completed his education of Arabic language and literature under his guidance and supervision. In 1930 when Allama Taqiuddin Hilali (from Morocco) came to Nadwa Maulana was particularly benefited by him.

# Participated with his elder brother Dr. Sayyid Abdul Ali in the NadwatulUlama session held at Kanpur in 1926. The participants were greatly delighted by his Arabic Speaking power at such a young age. Some Arab- guests took him as their guide and interpreter. Dr. Zakir Husain [The president of India afterwards] and Maulana Abdullah Surti specially took him to their room and as a test asked him some questions.

# Took admission in Lucknow University in 1927. He was then the youngest student of the University. He secured the Degree of Fazil-e-Adab - with Gold Medal - from the University in 1929. During his Arabic education Maulana Nadwi also studied classical Urdu books which helped him in the exposition and explanation of Islamic Faith and Thinking and in his mission (Dawah-wa-Tableegh) in a contemporary language.

#During 1928-30 he also paid special attention to the learning of English language. He utilized this in his literary works and call for ALLAH as well as during his travels to Europe and America afterwards. It also facilitated for him reading English references in the areas of history and Islamic studies. 
# Was admitted to Darul Uloom Nadwatul-Ulama in 1929 and attended Darse-Hadith (Lessons of Hadith) of Allama Muhaddis (Scholar of Traditions) Haider Hasan Khan, and literally read under him the whole of Sahihain, (Bukhari &Muslim) Sunan-e-AbiDaud, and Sunan-e- Tirmidhi. Remained under his guidance for about two years and was greatly benefited by him in learning the art of Tradition. 
#Took lessons of selected Verses of the Holy Qur’an from Allama Khaleel Arab, and during his studentship at Nadwa 1929 Attended Dars-e-Baidhawi of Allama Haider Hasan Khan. 
#In 1930, during his second journey to Lahore studied the initial portion of AlBaqarah

#To Lahore studied Hujjat-ullah-il-Baligha from him and in the same year on hisadvice became the disciple of Hazrat Khalifa Ghulam Mohammad Bhawalpuri.  * In 1931, during his third journey.

#Shaikh-ul-Islam Husain Ahmad Madani and attended his lessons in Sahihul Bukhari and Sunan Tirmidhi, and took lessons in Islamic Law (Jurisprudence) from Maulana Ejaz Ali , and in Tajveed (Recitation of the Holy Qur’an), According to the traditions of Hafs from Qari Asghar Ali.
next............
Share:

TAFSEER OF THE QURAN


he Quraan, God’s final book of revelation to man, represents the primary source of the principles which constitute the way of life known as Islam. The passages of the Quran contain advice and guidance in the form of laws, parables, stories, and arguments for those who choose to believe in God and the Day of Judgment. Hence, a believer’s success and happiness in this life and the next largely depend on his understanding, internalization, and application of the concepts contained in the Book. However, the depth of comprehension of the Quran meanings will vary from individual to individual due to natural differences in intelligence. This variation existed even among the sahabah (companions of Prophet Muhammad (r ), in spite of the Quran’s clarity of expression and its revelation in seven different dialects. Moreover, Allah, the Most Wise, chose to place generalities in the Quran, some of which He later explained in its other verses, while some he explained only to the Prophet (r). The Prophet (r ) knew and understood the Quran completely because Allah had chosen him as its vehicle and explained it all to him.  Hence, Allah said in one verse:   © Islamic Online University             Usul at-Tafseer 
http://www.islamiconlineuniversity.com 
8
“Verily, collecting the Qur’an (for you) and reciting it (to you) is My21 responsibility, so when I read it to you, listen to it.  Then it is upon Me  to explain it.”22 
Therefore, it was the Prophet’s job to explain the Quran to his followers by his actions, as well as his statements. Allah stated this in the Qur’an: (   “I have revealed the Reminder (Qur’aan) to you (O Muhammad) so that you may explain to people what has been revealed to them.” 
Consequently, the
sahaabah all turned to the Prophet (r ) whenever possible during his lifetime for the taf seer (explanation, understanding, interpretation) of the Qur’aan. For example, Ibn Mas‘ood related that when the following verse was revealed: 
“Those who believe and do not obscure their faith with transgression ( thulm ), for them there is security, and they are rightly guided,”24 
some of the companions became distressed, because
the general linguistic
meaning of
thulm covers any kind of wrong, major or minor, and none of them                                              Literally, ‘Our.’ The ‘royal We’ is barely used in English, but it is a common feature of Arabic speech, used to indicate the importance of the speaker. It is my standard practice to translate this ‘We’ as ‘I,’ since the literal translation is a frequent cause of confusion for English speakers. 22 S oorah al-Qiyaamah (75):17-9. 23 Soorah an-Nahl (16):44. 24 S oorah al-An ‘ aam (6):82.
© Islamic Online University                          Usool at-Tafseer 
http://www.islamiconlineuniversity.com 
9
were free from error. However, when they approached the Prophet  (r) about it, he replied ٌ I t is not as you all think.  I t is no m ore than what L uqmaan said to his son, ‘ Verily, shirk (associating partners with G od) is th e greatest form of thulm. ’ 25”26 Thus the Prophet (r) clarified for them that the broader meaning of thulm was not intended in the first verse; rather it was used to refer to shirk .  In this incident, the Prophet (r ) explained the Qur’aan by the Qur’aan, demonstrating the first step in the divinely ordained method of understanding and interpretation of the Qur’aan that was established for all generations of Muslims until the Day of Resurrection. After the Prophet’s death, the sahaabah turned to those among themselves who were more gifted in understanding the Qur’aan and who had been able to spend more time with the Prophet (r) for interpretation and explanation of the Qur’aan.  Among the sahaabah who became the most noted for their ability to make t a f s eer of the Qur’aan are the following:  The four Righteous Caliphs,27 the Prophet’s wife, ‘Aaishah bint Abee Bakr, Ibn Mas‘ood, Ibn ‘Abbaas, Ubayy ibn Ka‘b, Zayd ibn Thaabit, Aboo Moosaa al-Ash‘aree, ‘Abdullaah ibn az-Zubayr, Anas ibn Maalik, ‘Abdullaah ibn ‘Umar, Jaabir ibn ‘Abdullaah, and ‘Abdullaah ibn ‘Amr ibn al-‘Aas.28 Within the space of twenty-five years after the Prophet’s death, the sahaabah carried Islaam to all corners of the known world, toppling in the process the great empires of Persia and Byzantine. Wherever the Muslim armies stopped their advance, some of the sahaabah would settle and begin teaching those who came into Islaam the recitation and  interpretation of  the Qur’aan. For this reason, the knowledge of taf seer spread throughout the Muslim realm, and centers of Qur’aanic learning sprung up everywhere.  Among  the people who gathered around the sahaabah were some outstanding individuals who remained their students and absorbed their knowledge. These students became known as taabi ‘ oon . Each s ahaabee carried with him a portion of                        25 S oorah Luqmaan (31):13. 26 S a hih Muslim , vol. 1, p. 72, no. 226. 27 Aboo Bakr as-Siddeeq, ‘Umar ibn al-Khattaab, ‘Uthmaan ibn ‘Affaan, and ‘Alee ibn Abee Taalib. 28 A l-I tqaan fee ‘ Uloom al-Qur ’ aan, vol. 2, p. 239.
© Islamic Online University                                                  Usool at-Tafseer
Share:

মোট পৃষ্ঠাদর্শন

Categories

Labels

Serch Wikipedia

সার্চ ফলাফল

Translate